Agile Design Thinking & Customer Journey Mapping

Gladwell Academy
training
Om een ​​organisatie te laten veranderen is meer nodig dan alleen motivatie en een plan. Het hangt af van efficiëntie, leiderschap en van iedereen die samenwerkt. Zorg ervoor dat elk team perfect op elkaar is afgestemd, verwijder belemmeringen en zorg ervoor dat de ART steeds soepeler en efficiënter verloopt. Help uw organisatie elke hindernis met gemak te nemen en verandering te omarmen.
Slagingspercentage
90%
Deelnemersbeoordeling

Weet u niet zeker of deze training bij u past?

Onze training advisieur helpt je graag verder.

Introductie

Om te denken als ontwerper, moet je kijken zoals je klant

Na deze tweedaagse training ‘Design Thinking & Customer Journey Mapping’ kun je je verplaatsen in je gebruikers. Je leert beter te luisteren naar je klant, en hun wensen om te zetten in een product dat écht het verschil maakt.

Design Thinking is een verzameling principes en methoden, die door ontwerpers al tientallen jaren worden toegepast. Een goede ontwerper verplaatst zich continu in de (toekomstige) gebruiker van het product. Verkent zijn of haar leefwereld en analyseert systematisch de omgang met het product.

Sinds de opkomst van het Agile werken hebben Product Owners en andere inhoudelijke experts óók een taak om zich te verplaatsen in de klant, of in meerdere klantengroepen. Om je werk makkelijker te maken, ontwikkelden wij bij Gladwell Academy deze training: Design Thinking voor Agile Productontwikkeling. Je leert onder andere:

Tijdens deze tweedaagse training leer je de theorie achter design thinking, ook leggen we de link naar het toepassen van de principes in een Agile team. De training is een gebalanceerde mix van cases, individuele oefeningen, team oefeningen en theorie. De training stelt je in staat om betere en creatievere oplossingen te ontwikkelen en om sneller en succesvoller te innoveren.


Leerdoelen

Customer Journey Mapping

Een customer journey map helpt je de ‘pijn’ (uitdagingen, hindernissen) van je klanten bloot te leggen in hun omgang met jouw product of dienst. Het maakt op een visuele en narratieve wijze duidelijk waar je verbeterkansen liggen. Tijdens de training ga je zelf zoveel mogelijk met jouw eigen praktijksituatie aan de slag; kom vooral met meerdere collega’s naar deze training!

Persona’s bouwen

Wie is je ideale klant? Hoe werkt of leeft hij of zij? Wat waardeert hij of zij aan je product? Waar kun je hem of haar treffen op het internet en in de fysieke wereld? Door onderscheid te maken tussen verschillende ideale klanten, kun je je product beter op elke klantengroep afstemmen.

Certificering

Inhoud

Programma tweedaagse opleiding

De opleidingsdagen starten om 9.30 en eindigen rond 17.00 uur. Inclusief pauze en lunch.

Dag 1: Ochtend

  • Design Thinking: de oorsprong en principes
  • Customer Experience: de klant centraal
  • Interview en observatie technieken

Middag

  • Customer journey maps
  • Het mappen van de journey van uw klant
  • Het identificeren en prioriteren van verbeterpunten

Dag 2: Ochtend

  • Ideegeneratie: het ontwikkelen van creatieve oplossingen
  • Het maken van prototypes
  • Het testen van hypotheses

Middag

  • Ontwerpen voor verschillende persona’s
  • Design thinking tools, zoals Design Sprints en Lean Startup
  • Het toepassen van Design Thinking in uw dagelijks werk

Doelgroep

Doelgroep

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die in zijn of haar rol wil groeien door de principes design thinking wil leren begrijpen en toepassen.

De training is uitermate geschikt voor Scrum Masters, productmanagers, Customer Journey experts, ondernemers en Agile teamleden

Op aanvraag verzorgen we deze training voor agile teams die gezamenlijk met alle teamleden design thinkers willen worden.

Trainers

Inschrijven

Programma's
Filter 0 resultaten
Locatie
Taal
Aanwezigheid
Geen resulaten gevonden, wis filters om alle resultaten te tonen