Customer Journey Mapping voor Product Owners


Wilt u nog meer uit uw Agile teams halen en samen niet alleen succesvoller maar ook sneller innoveren? Met Customer Journey mapping bent u beter in staat om de kern van pijnpunten van uw klant te ontdekken. Tijdens deze tweedaagse training leert u de theorie achter Customer Journey Mapping en met name het toepassen van de principes in een Agile team. Tijdens de training gaat u al snel aan de slag met bekende customer journeys en past u de techniek direct toe op uw eigen klanten. Uw team is direct na de training in staat de klant beter centraal te zetten en hiermee succesvoller te innoveren!

 

Agile Design ThinkingCustomer Journey Mapping

Customer Journey Mapping is een populaire tool die veel gebruikt wordt door startups en ontwerpteams. De laatste jaren ontdekken steeds meer Agile teams en Product Owners deze tool. Een Customer Journey Map helpt om pijnpunten van klanten bloot te leggen, het maakt op een visuele wijze duidelijk waar de verbeterpunten zijn. Voor Product Owners dus een zeer goede hulp in het prioriteren van de backlog.

 

Tijdens deze training leert u:

 

  • Het maken en gebruiken van Customer Journey Maps

  • Klantinzichten te vergaren op een efficiënte manier

  • Customer Experience en Service Design principes visueel te communiceren

  • On en offline touchpoints in kaart te brengen

 

Customer Experience Pyramide:

 

Customer Journey Mapping

 

Interesse?

Bent u enthousiast geworden om Customer Journey Mapping toe te passen in uw team? Op aanvraag verzorgen we deze training voor agile teams die gezamenlijk met alle teamleden Customer Journey Mapping willen toepassen. Schrijf u tevens gemakkelijk in voor de eerst volgende opleiding!

Programma tweedaagse opleiding

De trainingsdagen lopen van 9.00 tot 17.00 uur, inclusief pauze.

 

Dag 1: Customer Journey Mapping

Tijdens de eerste dag ontdekt u de kracht van Customer Journey Mapping als instrument. U leert de methodiek om zowel de klantbeleving te verbeteren en te zorgen voor meer efficiëntie in klantprocessen. In de middag gaat u praktisch aan de slag met diverse Journey Maps en personas.

  • Customer Experience: de klant centraal
  • Service Design principes
  • Klant interview en observatietechnieken
  • Een reis langs verschillende typen Journey Maps
  • Het creëren van personas
  • Het mappen van een Customer Journey

 

Dag 2: Customer Journey Mapping

Tijdens dag twee gaat u dieper in op de techniek om de pijnpunten van uw klant bloot te leggen. U leert om op een visuele wijze duidelijk te maken waar de verbeterpunten liggen om vervolgens daadwerkelijk het product of de dienstverlening te verbeteren. Uiteindelijk kunt u veranderingen teweeg brengen, ongeacht de tijd en de grootte van het probleem.

  • Het identificeren en prioriteren van verbeterpunten
  • Ideegeneratie: het ontwikkelen van creatieve oplossingen
  • Het maken prototypes en testen van oplossingen
  • De klant centraal zetten in uw dagelijks werk
  • Het maken van een Service Blueprint

Doelgroep & voorkennis

Deze training is ontwikkeld voor Product Owners die bekend zijn met Scrum en een efficiënte manier zoeken om zoveel mogelijk waarde te creëren voor hun klanten. Daarnaast is de training ook geschikt voor productmanagers, Customer Journey experts en ondernemers.

Doelgroep:

  • Product Owners
  • Product Managers
  • Agile Team Leden
  • Customer Journey Experts
  • Ondernemers
    • Type Training:Course
    • Max. aantal deelnemers:18
    • Niveau:Awareness
    • Taal:Nederlands
    • Incl. lunch:Ja
    • Examen:Nee
    • Incompany:Ja
    • Betalingsmogelijkheden:Per factuur, iDEAL, CreditCard

    Brochure