The only way to win is to learn faster than anyone else

Hoewel Business Model Innovatie nauwelijks nieuw te noemen is, de schaal en snelheid waarmee innovatieve businessmodellen in het organisatielandschap veranderen is groter dan ooit. Voor veel organisaties is nu het moment om deze uitdagingen op te pakken en hierbij gestructureerd te werk te gaan.

Business Model Innovatie is gericht op het heroverwegen van eerder gemaakte keuzes en het opnieuw definiëren van waardecreatie voor klanten, medewerkers en de maatschappij.

Tijdens de training Business Model Innovatie en Value stellen wij ons de volgende vragen:

  • Wat betekenen businessmodellen voor uw organisatie?
  • Wat is er nu anders dan voorheen?
  • Wat kunt u daar als manager mee?

Tijdens de training Business Model Innovatie en Value Proposition Design leert u:

  • Uw businessmodel opnieuw definiëren op basis van nieuwe waardeproposities
  • uw organisatie te transformeren
  • de belangrijkste theorieën en strategieën voor dit onderwerp.

Deze training is inclusief:

  • het boek Value Proposition Design van Alexander Osterwalder (hardcopy)
  • het boek The New Oil van Arent van ’t Spijker (hardcopy)
  • digitaal lesmateriaal
  • certificaat van deelname

Programma driedaagse training

De trainingsdagen lopen van 9.00 tot 17.00 uur, inclusief pauze.

DAG 1: BUSINESSMODELLEN ONTDEKKEN EN ONTWERPEN

Deze introductie in businessmodellen biedt op een interactieve manier een antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is een businessmodel?
  • Waar komt het idee vandaan?
  • Wat is een business model canvas?
  • Wat maakt een businessmodel sterk en hoe test u ze?

DAG 2: NIEUWE WAARDEPROPOSITIES FORMULEREN

Op deze dag gaan we dieper in op de volgende punten:

  • Wat is Value Proposition Design?
  • Wie zijn uw klanten en welke ‘jobs’ willen ze gedaan krijgen?
  • Welke (nieuwe) waardeproposities kunnen de klantproblemen oplossen?
  • Hoe integreert u effectief uw waardeproposities in uw businessmodellen?

DAG 3: DATA DRIVEN STRATEGY

Op deze interactieve dag met veel praktijk-cases en voorbeelden uit verschillende industrieën staan we stil bij de volgende trends en ontwikkelingen:

  • Wat is Data Driven Strategy en hoe werkt het in de praktijk?
  • Hoe ontwerpt u innovatieve businessmodellen met Big Data?
  • Wat houden de nieuwe trends zoals Connected Economy en Internet of Things in, en wat kunnen ze betekenen voor uw organisatie?

In de middag gaan we actief aan de slag met data gedreven businessmodellen voor uw eigen organisatie.

Doelgroep

De training is onder meer bedoeld voor:

  • innovatiemanagers
  • productmanagers
  • IT-managers
  • business development managers
  • marketingmanagers
  • financieel managers
  • adviseurs
  • commercieel directeurs
  • Type Training:Training
  • Duur: 3 dagen
  • Max. aantal deelnemers:18
  • Niveau:Foundation
  • Taal:Nederlands
  • Incl. lunch:Ja
  • Examen:Nee
  • Incompany:Ja
  • Betalingsmogelijkheden:Per factuur, iDEAL, CreditCard

Brochure