Business Model Innovatie: belangrijk om te overleven


Tijdens deze driedaagse Business Model Innovatie opleiding krijg je de kennis die nodig is om succesvol in te spelen op trends en innovatiekansen binnen jouw organisatie.

 

Samen met de docent en medecursisten leg je de basis voor jouw eigen innovatie-projectplan. Je leert conceptueel denken en past de nieuwste methodieken en instrumenten toe. Je kunt de concepten onderbouwen met businesscases en neemt anderen daar gemakkelijk in mee. Dit helpt om jouw innovatief vermogen te vergroten om voorop te lopen in een concurrerende markt.

 

Tijdens de opleiding Business Model Innovatie en Value Proposition Design leer je:

  • Jouw businessmodel opnieuw definiëren op basis van nieuwe waardeproposities
  • Oog te hebben voor relevante trends en kansen binnen het innovatie thema
  • De belangrijkste theorieën en strategieën over dit onderwerp.
  • Onderbouwd een juiste richting kiezen voor succesvolle innovatieve ideeën
  • Zelf innovatieprocessen te starten en anderen hierin mee te nemen

Programma

De opleidingsdagen starten om 9.00 en eindigen rond 17.00 uur. Inclusief pauze en lunch.

 

Dag 1: Businessmodellen ontdekken en ontwerpen

Deze introductie in businessmodellen bied je op een interactieve manier een antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is een businessmodel?
  • Waar komt het idee vandaan?
  • Wat is een business model canvas?
  • Wat maakt een businessmodel sterk en hoe test je ze?

 

Dag 2: Nieuwe waardeproposities formuleren

Op deze dag gaan we samen dieper in op de volgende punten:

  • Wat is Value Proposition Design?
  • Wie zijn jouw klanten en welke ‘jobs’ willen ze gedaan krijgen?
  • Welke (nieuwe) waardeproposities kunnen de klantproblemen oplossen?
  • Hoe integreer je effectief jouw waardeproposities in businessmodellen?

 

Dag 3: Data driven strategy

Op deze interactieve dag met veel praktijk-cases en voorbeelden uit verschillende industrieën staan we stil bij de volgende trends en ontwikkelingen:

  • Wat is Data Driven Strategy en hoe werkt het in de praktijk?
  • Hoe ontwerp je innovatieve businessmodellen met Big Data?
  • Wat houden de nieuwe trends zoals Connected Economy en Internet of Things in, en wat kunnen ze betekenen voor jouw organisatie?

In de middag gaan we actief aan de slag met data gedreven businessmodellen voor jouw eigen organisatie.

Doelgroep

Deze opleiding is bedoeld voor:

  • Innovatiemanagers
  • Productmanagers
  • IT-managers
  • Business development managers
  • Marketingmanagers
  • Financieel managers
  • Adviseurs
  • Commercieel directeurs
  • Type Training:Training
  • Duur: 3 dagen
  • Max. aantal deelnemers:18
  • Niveau:Foundation
  • Taal:Nederlands
  • Incl. lunch:Ja
  • Examen:Nee
  • Incompany:Ja
  • Betalingsmogelijkheden:Per factuur, iDEAL, CreditCard
  • Ad van Houtum - Beoordeling: 8/10
    De training voldeed volledig aan mijn verwachtingen. De begeleiding was deskundig en gaf voldoende gelegenheid om eigen onderwerpen in te brengen en te behandelen. Prettig was om een doorlopende casus doorlopend in verschillende elementen van de training te behandelen.
  • Xanthe Duivenbode - Beoordeling: 8/10
    Enkele keer duidelijk maken van onderscheiding tussen begrippen was niet scherp genoeg.
  • Bas Koster - Beoordeling: 7/10
    Ik ging blanco naar de training. Ik was niet voorbereid of geïnstrueerd en de beide trainers waren goed en duidelijk in staat om mij mee te nemen in de theorie. Het was goed om met elkaar deze training te doen. De trainers hadden mn de eerste dag weinig praktijkvoorbeelden en nog minder overheidsgerelateerde praktijk. Dit vond ik de 2e dag een stuk beter. Ik werd op een gestructureerde manier door de verschillende modellen geleid en ik heb er mee mogen oefenen. Mooi overzichtelijk.
  • Bart Maessen - Beoordeling: 9/10
    Wat goed was is dat we op een praktische manier aan de slag waren.
  • Peter de Jong - Beoordeling: 9/10
    Hands on aan de slag gaan met een concrete casus werkt enorm goed voor mij.
  • Nout Beckhoven - Beoordeling: 8/10
    Koppeling tussen inhoud en zelf aan de slag was prima. Docenten konden concrete verbanden leggen, en op die manier de theorie toegankelijk maken.
  • Harry Wasseveld - Beoordeling: 8/10
    Discussies en oefeningen waren zeer waardevol. Mooie opbouw ook qua inhoud en oefeningen. Locatie was prima. Dag 1 was warm maar werd goed opgelost!
  • Berta Steeghs - Beoordeling: 8/10
    Goed en compact. Data driven marketing zou ik meer diepgang willen krijgen alsvervolg.
  • Guus van Weegberg - Beoordeling: 8/10
    afwisseling van theorie en praktische oefeningen is goed, maar af en toe is er meer behoefte aan achtergrond/toelichting, dus wat meer theorie is welkom. Trainer is prima. Niveau eveneens in orde.