Kennis is macht in het digitale tijdperk


Tijdens deze driedaagse Big Data Strategie & Data Science opleiding krijgt u de kennis die nodig is om op een strategisch niveau mee te denken over het inzetten van Big Data in uw organisatie. Daarnaast komt u te weten wat er allemaal komt kijken bij het inzetten van Data Science als strategische tool.

 

Om een goed begrip te krijgen van Data Science, gaat u daadwerkelijk aan de slag  met Machine Learning. Verschillende modellen worden uitgelegd en vervolgens bekijkt u met behulp van Python hoe de modellen werken. Door de werking en mechaniek achter de modellen te snappen leert u begrijpen hoe een keuze gemaakt kan worden tussen de verschillende modellen.

 

Aan de hand van het Business Model Canvas laten we zien dat er verschillende strategische methoden zijn om data te gebruiken om te innoveren. Hierbij komen veel praktijkvoorbeelden aan bod en worden deze vertaald naar uw eigen organisatie.

 


Na afloop krijgt u het boek ‘The New Oil’ mee naar huis


 

Tijdens deze opleiding leert u:

  • Over Internet of Things, Artificial Intelligence, Machine Learning en Data Science
  • Hoe een Big Data infrastructuur eruit ziet
  • Tijdens de labsessies te programmeren in Python
  • Hoe u een Big Data Strategie kunt formuleren en implementeren

 

Het Big Data Programma bevat niet alleen theoretische lesstof. We behandelen ook een aantal praktijkcases en gaan verschillende Machine Learning modellen uitproberen zodat u zelf kunt ervaren wat er mogelijk is. Na afloop bent u helemaal ingewijd in de wereld van Big Data en heeft u alle tools in handen om er zelf mee aan de slag te gaan.

 

 

 

Certificering

Na afloop ontvangt u een certificaat van deelname uitgegeven door Gladwell Academy.

Programma driedaagse opleiding

De opleidingsdagen starten om 9.00 en eindigen rond 17.00 uur. Inclusief pauze en lunch.

 

Dag 1: Introductie data management en Big Data

Op de eerste dag besteden we uitgebreid aandacht aan de verschillende concepten die een rol spelen binnen het vakgebied van data management en Big Data.

  • De definitie van Big Data
  • Het belang van datakwaliteit
  • Definitie en kenmerken van open data
  • Ontwikkeling van het Internet of Things
  • Het Big Data technologielandschap incl. Artificial Intelligence en Machine Learning

 

Dag 2: Machine Learning

Deze dag staat in het teken van Machine Learning en de meest gebruikte modellen. U gaat onder andere aan de slag met k-means clustering, logistic regression, en decision tree’s. De concepten worden op heldere wijze uitgelegd, zodat het voor iedereen te begrijpen is wat het verschil tussen de modellen is en hoe deze tot stand komen. De dag bevat niet alleen theoretische, maar ook praktische labsessies waarin u zelf met de modellen aan de slag gaat.

 

Dag 3: Big Data Strategie en toepassingen

Op de laatste dag gaan we in op het gebruik van een Big Data strategie en hoe Big Data ingezet kan worden om meerwaarde te creëren voor bedrijven. Onderwerpen die we deze dag behandelen zijn:

  • Strategische groeipaden voor Big Data
  • Nieuwe value streams ontwikkelen op basis van data
  • Business Model Canvas
  • Voorbeeldcases uit de praktijk

Doelgroep

Deze opleiding is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn op het snijvlak van business en IT en die op strategisch niveau willen meedenken en beslissingen kunnen maken over de inzet van Big Data binnen hun organisatie. Daarmee is de training interessant voor onder andere:
 

  • Leidinggevenden
  • Teammanagers
  • Projectleiders
  • Informatiemanagers
  • Functioneel beheerders
  • Applicatiebeheerders
  • Product Owners
    • Type Training:Training
    • Duur: 3 dagen
    • Max. aantal deelnemers:18
    • Niveau:Foundation, Advanced
    • Taal:Nederlands
    • Incl. lunch:Ja
    • Examen:Nee
    • Incompany:Ja
    • Betalingsmogelijkheden:Per factuur, iDEAL, CreditCard

    Brochure