Case study: Air France – KLM

Challenge

Air France – KLM sought to scale Agile practices companywide to improve time to market and efficiency, but must contend with specific contexts and regulations in the different businesses of the airlines.

Solution

SAFe®

Results
  • SAFe teams released 17 times in the live environment in seven months compared to every six months previously
  • On average, SAFe teams release 20% more effectively than waterfall teams
  • The company gained 20% market share in the small and medium logistics market alone
  • On one offering, the company exceeded expectation by 25%
  • Air France – KLM is more intimate with its clients

Air France - KLM

An Agile Adoption of Agile, Leveraging SAFe

One of Europe’s largest passenger airline groups, Air France – KLM operates up to 2,200 flights daily and carries over 93 million passengers annually. The company’s five airlines—Air France, KLM Royal Dutch Airlines, Transavia, HOP! Air France and Joon—cover 320 destinations across 114 countries.

In a highly competitive industry, where information systems can be strategic competitive assets, Air France – KLM set out to reduce its time-to-market with business applications. To do so, the company decided to improve the business/IT collaboration by breaking down silos and expanding Lean-Agile practices.

Achieving its goals would require bringing together diverse cultures at French and Dutch offices, as well as contending with diverse contexts, operational constraints or regulations across the different business domains.

“We wanted to experiment and demonstrate Agile principles and practices across domains. By empowering each business domain, acknowledging specific contexts in domains, fostering sharing, and ‘try and learn,’ SAFe has helped us get on the right track to success.”
Claire Charbit, Program Management NWOW #agile Adoption, Air France-KLM
“Before, in moving from waterfall to Agile, we were not able to make the leap on a broader scale,”
Edwin Borst, Program Management NWOW #agile Adoption, Air France – KLM
Download this case study

Deze website slaat cookies op uw computer op.
Deze cookies worden gebruikt om informatie te verzamelen over hoe u met onze website omgaat en stellen ons in staat u te herinneren.
We gebruiken deze informatie om uw browse-ervaring en voor analyse en statistieken over onze bezoekers zowel op deze website als in andere media te verbeteren en aan te passen. Raadpleeg ons Privacybeleid voor meer informatie over de cookies die we gebruiken.

Als u weigert, wordt uw informatie niet bijgehouden wanneer u deze website bezoekt. Een enkele cookie zal in uw browser worden gebruikt om te onthouden dat uw voorkeur niet wordt bijgehouden.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

Wanneer u een website bezoekt, kan deze informatie in uw browser opslaan of ophalen, meestal in de vorm van cookies. Beheer hier uw persoonlijke Cookie Services.

Deze cookies zijn nodig om de website te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld in onze systemen.

Om deze website te gebruiken, gebruiken wij de volgende technisch vereiste cookies. Deze cookies zijn strikt noodzakelijk en kunnen niet worden uitgeschakeld.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

We gebruiken WooCommerce als een shopping-systeem. Voor het verwerken van kaarten en bestellingen worden 2 cookies opgeslagen. Deze cookies zijn strikt noodzakelijk en kunnen niet worden uitgeschakeld.
  • woocommerce_cart_hash
  • woocommerce_items_in_cart

Weiger alles
Accepteer alles