Blog

Agile HR

Agile HR – HR brengt de Agile transitie verder!

Efficiënte en doelgerichte samenwerking kan verrassend snel tot mooie resultaten kan leiden. Door simpelweg klein te starten ervaar je waar de punten liggen om samenwerking te versterken. In het bedrijfsleven helpt het werken in kleine stappen om tijdig feedback op te halen bij klanten en stakeholders. Dit gebeurt vaak in kleine, multidisciplinaire teams waar de teamleden zelf bepalen hoe ze het werk uitvoeren. We noemen dit Agile werken. In deze blog leest u wat Agile HR inhoudt. 

 

Agile HRBedrijven organiseren zich op een Agile wijze om samenwerking, afgestemd op een klantvraag, waar te maken en HR is hierbij een cruciale speler. HR neemt vaak een ondersteunende of leidende rol aan in het proces van verandering. De verandering gaat over de manier waarop we ons organiseren, hoe we aan kijken tegen werken en onze klant.  Gladwell Academy ondersteunt transformaties door middel van interactieve werkvormen zoals trainingen, serious games en coaching.

 

 


Agile HR Introductieworkshop

Gladwell Academy organiseert maandelijks een Agile HR Introductieworkshop. Heb je interesse in deze kosteloze introductieworkshop
Schrijf je dan hier in!


 

HR kan de Agile transitie verder brengen door te begeleiden en/of de toepassing van de Agile practices.
Afhankelijk van de eigen context en de fase Agile HRwaarin een organisatie zich bevindt kan HR impact maken door hun ondersteunende of leidende rol. HR heeft hierbij de beschikking tot verschillende practices en interventies. Gladwell Academy heeft, gebaseerd op ervaringen binnen grote transformaties, een HR matrix ingericht met een subset aan tools en interventies op HR thema’s. Van hieruit wordt het gesprek geopend op HR-vraagstukken, zoals bijvoorbeeld:

 

  • Hoe richten we performance management in ter ondersteuning van een team van teams?
  • Hoe ervaren mensen het werken met Agile op schaal?
  • Wat heb je als medewerker nodig van HR als je in een team van teams werkt?
  • Wat is de impact van een Agile werkwijze voor ons talent management?
  • Hoe organiseren we ons recruitment systeem binnen teams?

 

”HR heeft een grote invloed op de implementatie van de Agile manier van werken”

 

HR heeft als centrale punt in de organisatie invloed op de implementatie en/of uitrol van de Agile manier van werken. Wanneer er meer Agile wordt toegepast in een organisatie, betekent dit dat een organisatie meer wendbaar en flexibel wordt. Wat is Agile nu precies meer dan flexibiliteit en hoe kan dit in de context van de organisatie worden toegepast? Welke toolkit heeft HR tot de beschikking en wat zijn best practices uit de praktijk? In de Agile HR workshop maakt u ten eerste kennis met het gedachtegoed. Hierna belichten we de rol van HR. Zo kan HR teams helpen om Agile in hun werk toe te passen, mee te denken over de organisatie structuur en/of een adviserende rol aan te nemen naar het management.

 


Over de opleiding: Agile HR

Gladwell Academy biedt de opleiding Agile HR aan. Hierin wordt dieper ingegaan op het hoe en waarom van Agile en leert over de rol van HR binnen een Agile transitie. Meer weten over de rol van HR binnen Agile omgevingen? Bekijk de opleiding hier! Mocht u interesses hebben, laat het ons weten.